Poslovni uvjeti

  1. Osnovne odredbe
    1. Poslovni uvjeti i odredbe uređuju odnose između strana u kupoprodajnom ugovoru, kojim su prodavatelj (Skandor s.r.o., Husova 1250/71, 301 00 Plzeň, Češka, ID 29100194, OIB CZ29100194) s jedne strane, i kupac s druge strane.
    2. Kupac je potrošač ili poduzetnik. Potrošač je svaka osoba koja izvan okvira svoje poslovne aktivnosti ili izvan samostalnog obavljanja svoje profesije zaključuje ugovor s prodavateljem ili na drugi način pregovara s prodavateljem. Poduzetnik je osoba koja samostalno obavlja dobitnu djelatnost na svoj račun i odgovornost kao poduzetnik ili sličan način s namjerom da to radi kako bi ostvarila profit. U svrhu zaštite potrošača, svaka osoba koja zaključuje ugovore u vezi sa svojim poslom, proizvodnjom ili sličnom djelatnošću ili samostalnim obavljanjem svoje profesije, ili osoba koja djeluje u ime ili u ime poduzetnika, smatra se poduzetnikom.

  2. Ugovor
    1. Ugovor se sklapa prihvaćanjem prijedloga za zaključenje ugovora od strane kupca na web stranici prodavatelja, što se događa slanjem narudžbe na odgovarajuću web stranicu prodavatelja, nakon što je roba koja je predmet kupoprodaje u košarici.
    2. Prije slanja narudžbe, kupac ima pravo promijeniti traženu robu (artikl) u košarici, način dostave i plaćanja te provjeriti sve podatke unesene u narudžbu. Prodavač nije odgovoran za bilo kakve pogreške u narudžbi koje je uzrokovao kupac ili uzrokovane prijenosom podataka. Zaključivanjem ugovora, prodavatelj potvrđuje kupcu na e-adresu koju je kupac unijo.
    3. Kupac slanjem narudžbe potvrđuje da je upoznat i da se slaže s ovim poslovnim uvjetima i odredbama koji su na snazi i koji vrijede na dan i slanja narudžbe.
    4. Kupoprodajnim ugovorom prodavatelj se obvezuje da će stvari koje su predmet kupnje predati kupcu, a kupac se obvezuje da će stvar preuzeti i platiti prodavaču kupoprodajnu cijenu. Prijenos prava vlasništva vrši se predajom robe prvom prijevozniku radi prijevoza kupcu.
    5. Prodavateljsku obvezu da preda predmet u skladu s prethodnim stavkom, ispuni prodavatelj koji isporuči robu (artikl) u dogovorenoj količini, kvaliteti i izvedbi na mjesto koje kupac odredi kao adresu za dostavu i omogući kupcu da s robom raspolaže.
    6. Rizik od oštećenja prelazi na kupca nakon primitka predmeta. Šteta na stvarima koja je nastala nakon prijenosa rizika od oštećenja stvari na kupca ne utječe na obvezu kupca za plaćanje ugovorene kupoprodajne cijene, osim ako prodavatelj nije prouzročio kršenje svoje obveze.

  3. Cijene
    1. Sve cijene su ugovorne. U e-trgovini na web stranici prodavatelja uvijek su ažurirane i važeće cijene.
    2. Cijene su konačne, uključujući propisani iznos PDV-a ili sve druge poreze i pristojbe koje potrošač mora platiti da bi kupio robu; Cijene otpreme i plaćanja prikazane su kao zasebne stavke narudžbe kada je poslana i nisu uključene u cijenu robe koje su navedene u e-trgovini.
    3. Kupac dobiva robu za cijenu važeću u trenutku naručivanja. Ova cijena bit će navedena u narudžbi i u poruci koja potvrđuje primanje narudžbe.

  4. Odgovornost za nedostatke
    1. Stvar je neispravna ako nema dogovorena svojstva. Pravo kupca proizlazeći od neispravne robe predstavlja nedostatak koji stvar (roba) ima prilikom prijenosa rizika od kupca, čak i ako to postane vidljivo kasnije. Pravo kupca utvrdit će se i u slučaju naknadne pojave nedostatka, koji je prodavatelj uzrokovao kršenjem svoje obveze.
    2. Kupac pregleda robu što je prije moguće nakon prijenosa rizika od oštećenja predmeta i provjeri svojstva i količinu isporučene robe.
    3. Kašnjenje jedne ugovorne stranke s preuzimanjem stvari daje drugoj strani pravo da proda stvar nakon prethodnog upozorenja na račun kupca koji kasni s preuzimanjem, nakon što kupcu pruži dodatni razuman rok za preuzimanje. To se također primjenjuje ako stranka kasni s plaćanjem, što je uvjetovano primopredaji stvari.
    4. Prodavatelj odgovara kupcu da predmet nema nedostataka, posebno u vrijeme kada je kupac preuzeo stvar,
      1. roba ima karakteristike dogovorene između stranaka, a ako nema posebnih odredaba, one karakteristike koje je prodavatelj ili proizvođač opisao ili koje je kupac očekivao s obzirom na prirodu robe,
      2. roba je prikladna za svrhu koju je prodavač naveo ili za koju se obično koristi takva roba,
      3. roba u odgovarajućoj količini, mjeri ili težini, i
      4. roba je u skladu s pravnim zahtjevima.
    5. Ako se nedostatak pojavi u roku od šest mjeseci od primitka, smatra se da je roba (artikl) neispravna u trenutku primitka.
    6. Kupac ima pravo iskoristiti pravo proizlazeći od nedostatka koji se pojavio u robi široke potrošnje u roku od dvadeset i četiri mjeseca od primitka, ali to se ne odnosi na:
      1. robu koja se prodaje po nižoj cijeni zbog nedostatka, za koji je dogovorena niža cijena,
      2. istrošenost robe uzrokovanu uobičajenom uporabom,
      3. kada je u pitanju korištena roba onda se ne odnosi na nedostatak koju je roba imala i koji odgovara uobičajenoj uporabi, ili ako je nedostatak uzrokovao kupac, ili
      4. druge slučajeve, ako proizlazi iz prirode stvari.
    7. Kupac nema pravo proizlazeći od neispravne robe, ako je kupac prije preuzimanja robe znao da je stvar neispravna ili ako je sam prouzročio kvar.
    8. Ako roba ima nedostatak za koji je prodavatelj odgovoran, a ako se roba prodaje po nižoj cijeni ili se roba prodaje već kao korištena, kupac ima pravo na zamjenu stvari ili pravo na razumni popust.
    9. Ako isporuka neispravne robe predstavlja značajno kršenje ugovora, kupac ima pravo
      1. na uklanjanje nedostatka isporukom nove ispravne robe bez nedostataka, osim ako to nije moguće zbog prirode nedostataka. Ukoliko se nedostatak (kvar) odnosi samo na dio robe, kupac može zahtijevati samo zamjenu komponente; ako to nije moguće, može se povući iz ugovora. Ukoliko to nije moguće zbog prirode nedostataka, posebno ako se kvar može otkloniti bez nepotrebnog odgađanja, kupac ima pravo na besplatno uklanjanje nedostatka,
      2. na uklanjanje nedostatka (kvara) popravljanjem stvari,
      3. na prihvatljiv popust na kupoprodajnu cijenu, ili
      4. da odustane od ugovora.
    10. Ako isporuka neispravne robe ne predstavlja značajno kršenje ugovora, kupac ima pravo na uklanjanje nedostataka (kvara) ili na razumni popust na kupoprodajnu cijenu.
    11. Dok kupac ne iskoristi pravo na popust na kupoprodajnu cijenu ili ne odustane od ugovora, prodavatelj može dostaviti ono što nedostaje ili otkloniti pravnu manu. Ostale nedostatke prodavač po svom izboru može otkloniti popravljanjem robe (proizvoda) ili isporukom nove robe (proizvoda). Nakon isporuke nove robe (proizvoda), kupac vraća prodavaču robu prvobitno dostavljenu prodavačem na svoj trošak.
    12. Ako kupac nije obavijestio o nedostatku (kvaru) bez nepotrebnog odgađanja, nakon što robu mogao pregledati, sud mu neće odobriti pravo nastalo od neispravne robe. Ako se radi o skrivenom nedostatku, isto vrijedi ako nedostatak (kvar) nije prijavljen bez nepotrebnog odgađanja, nakon što robu mogao pregledati, ali najkasnije dvije godine nakon primopredaje stvari.
    13. Kupac reklamira isporučenu robu telefonom, e-poštom ili poštom koristeći kontaktne podatke navedene na web-stranici prodavatelja; kupac će tada biti obaviješten o postupku obavljanja reklamacije. Prodavatelj se obvezuje riješiti sve reklamacije bez nepotrebnog odgađanja i obavijestiti kupca o tijeku obavljanja reklamacije.

  5. Uvjeti jamstva
    1. Prodavatelj se obvezuje osigurati da roba biće prikladna za uobičajenu uporabu u određenom vremenskom periodu ili da će zadržati svoja uobičajena svojstva. Ti učinci također pokazuju razdoblje jamstva ili rok trajanja stvari na ambalaži ili rok za podnesak reklamacije. Jamstvo može se pružiti i za pojedinačnu komponentu robe (predmeta).
    2. Garantni rok teče od predaje predmeta kupcu; ako je stvar poslana prema ugovoru, teče od dostave stvari do odredišta. Kupac nema pravo proizlazeći od jamstva ako je nedostatak (kvar) prouzročio vanjski događaj nakon prenošenja rizika od štete na kupca.
    3. Prodavatelj osigurava jamstvo kvalitete u roku od 24 mjeseca, ako drugačije nije navedeno.

  6. Odustajanje od ugovora
    1. Potrošač nema pravo odustati od ugovora u roku od trideset dana. Rok iz prve rečenice teče od dana primitka robe. Moguće je odustati od ugovora telefonom ili poštom koristeći kontaktne podatke navedene na web stranici prodavatelja.
    2. Potrošač ne može odustati od ugovora o isporuci robe koja je prilagođena željama potrošača ili za njega, također u slučaju brzo pokvarljive robe ili robe koja je nepovratno pomiješana s drugom robom nakon isporuke.
    3. Ako potrošač odustane od ugovora, preda robu prodavatelju ili robu prodavatelju isporuči bez nepotrebnog odgađanja, najkasnije četrnaest dana nakon odustajanja od ugovora, o svom trošku.
    4. Potrošač mora vratiti kompletnu robu s kompletnom dokumentacijom, neoštećenu, čistu, po mogućnosti uključujući i originalno pakiranje, u stanju i vrijednosti u kojoj je primio robu.
    5. Potrošač je odgovoran prodavaču za svako smanjenje vrijednosti robe koje proizlazi iz rukovanja robom na način drugačiji od uobičajenog načina rukovanja s robom s obzirom na njihovu prirodu i karakteristike.
    6. Ako potrošač odustane od ugovora, prodavatelj će mu bez nepotrebnog odgađanja vratiti najkasnije četrnaest dana nakon odustajanja od ugovora sva financijska sredstva primljena od njega prema ugovoru. Prodavatelj nije dužan vratiti primljena sredstva prije nego što potrošač preda robu predmetu ugovora prodavatelju.
    7. Kupac ne može odustati od ugovora ili tražiti isporuku novog predmeta ako ne može vratiti predmet u stanju u kojem je primljen. To se ne odnosi,
      1. ako se stanje promijenilo kao rezultat inspekcije radi utvrđivanja nedostatka predmeta,
      2. ako je kupac koristio predmet prije nego što je otkriven nedostatak (kvar),
      3. ako kupac nije uzrokovao nemogućnost vraćanja stvari u nepromijenjenom stanju njegovim djelovanjem ili nečinjenjem, ili
      4. ako je kupac prodao predmet prije nego što je nedostatak otkriven, potrošio ga ili promijenio predmet u uobičajenu upotrebu; ako se to dogodilo samo djelomično, kupac vraća prodavatelju ono što se još može vratiti i daje prodavatelju naknadu u onoj mjeri u kojoj je imao koristi od korištenja stvari.

  7. Zaštita osobnih podataka
    1. Prodavatelj kao administrator obrađuje osobne podatke kupaca, registriranih korisnika i korisnika prijavljenih radi uručivanja komercijalnih poruka („subjekti osobnih podataka”). Obrađuju se samo osobni podaci u onoj mjeri u kojoj ih izravno pruže subjekti osobnih podataka, a osobni podaci dobiveni od trećih strana ne obrađuju se.
    2. Prodavatelj izjavljuje da smatra sve osobne podatke povjerljivim. Osobni se podaci nikada neće otkriti ili otkriti trećim osobama, osim u sljedećim slučajevima koji su u skladu s svrhom obrade takvih podataka.
    3. Prodavatelj izjavljuje da se svi osobni podaci obrađuju na način koji osigurava odgovarajuću sigurnost osobnih podataka, uključujući zaštitu tehničkim i organizacijskim mjerama od neovlaštene ili nezakonite obrade te od slučajnog gubitka, uništenja ili oštećenja.
    4. Svrha i pravna osnova obrade osobnih podataka je zaključivanje i izvršavanje kupoprodajnog ugovora za isporuku naručene robe između prodavatelja i kupca, kao i ispunjavanje zakonskih obveza prodavatelja (npr. arhiviranje poreznih dokumenata s osobnim podacima kupaca najmanje 10 godina). Ako osobni podaci nisu pruženi, ugovor o kupoprodaji na isporuku naručene robe ne može se zaključiti zbog prirode stvari. Pravni temelj za obradu osobnih podataka povezanih s registriranim korisničkim računom ili povezan s pretplatom korisnika na poslovne komunikacije je dobrovoljni pristanak dotičnog korisnika, koji se može opozvati u bilo kojem trenutku.
    5. Osobni se podaci obrađuju u onoj mjeri koja je potrebna kako bi se ispunila svrha njihove obrade i to samo onoliko dugo koliko je potrebno (ako ugovor o kupoprodaji koji proizlazi iz narudžbe robe, osobni podaci kupca obrađuju se najkasnije nakon isteka roka trajanja jamstva); obrada osobnih podataka na drugoj pravnoj osnovi, npr. ispunjavanje zakonske obveze arhiviranja poreznih dokumenata s osobnim podacima najmanje 10 godina). Osobni podaci koji se obrađuju na temelju pristanka registriranog korisnika ili korisnika pretplaćenog prijavljenog radi uručivanja poslovnih poruka, obrađuju se najviše 5 godina ili do povlačenja odobrenja od strane registriranog korisnika.
    6. Nakon isteka roka koji je nužno potreban u smislu prethodne stavke, obrađene osobne podatke prodavatelj briše najkasnije u roku od 30 dana; isto se primjenjuje u slučaju povlačenja pristanka na obradu osobnih podataka u slučajevima kada je pravna osnova obrade osobnih podataka pristanak.
    7. Ako subjekt osobnih podataka prodavatelju pruži osobne podatke treće strane, osoba je dužna obavijestiti dotičnu treću stranu i osigurati pristanak na ove uvjete.
    8. Osobni podaci i podaci poput IP adrese posjetitelja web stranica, datum i vrijeme pristupa web stranicama, podaci o korištenom internetskom pregledniku ili jezičnim postavkama preglednika te pojedinačne prikazane web stranice mogu se automatski obraditi. Svi su ovi podaci anonimni, pa ih nije moguće povezati s konkretnom osobom. Prodavatelj može nadalje automatski obraditi takozvane kolačiće radi lakšeg pružanja usluga informacijskog društva, u skladu s odredbama Direktive 95/46 / EZ o namjeni kolačića ili sličnim alatima. Korisnici imaju mogućnost odbijanja pohrane kolačića ili sličnog alata na svojim terminalnim uređajima, na primjer, pokretanjem anonimne funkcije pregledavanja u svojim preglednicima.
    9. Ne postoji pojedinačno odlučivanje na strani prodavatelja u smislu članka 22. GDPR-a.
    10. Obrađeni osobni podaci prenose se trećim stranama samo u slučajevima i u mjeri u kojoj je to potrebno za ispunjavanje svrhe njihove obrade. Konkretno, to je prijenos osobnih podataka prijevoznicima koji pružaju prijevoz robe od prodavatelja do kupca, eventualno povrat robe u suprotnom smjeru, također za prijenos osobnih podataka uslugama koje obavljaju i prikupljaju recenzije korisnika internetskih trgovina i prijenos osobnih podataka subjektima koji osiguravaju naplaćivanje.
    11. U slučaju plaćanja kreditnom karticom, prodavatelj nema podatke o kupcu korištene kreditne kartice; ove podatke imaju samo sigurni pristupnici plaćanja i odgovarajuća bankarska institucija.
    12. Subjekt osobnih podataka ima pravo u bilo kojem trenutku opozvati svoj pristanak na obradu osobnih podataka, pravo na ispravljanje ili dopunu njegovih osobnih podataka, pravo na zahtjev za ograničenjem njegove obrade, pravo na prigovor ili na žalbu na obradu osobnih podataka, pravo na pristup svojim osobnim podacima i podacima o opsegu ili načinu obrade vaših osobnih podataka, također ima pravo tražiti prijenos osobnih podataka, i pravo na pružanje informacija o opsegu o povredi sigurnosti njegovih osobnih podataka i prava na brisanje njegovih osobnih podataka. Sva ova prava mogu se ostvariti kontaktiranjem prodavatelja putem e-pošte ili pošte koristeći kontaktne podatke koji su navedeni na web lokaciji prodavatelja; prodavatelj će obavi zahtjev subjekta osobnih podataka bez nepotrebnog odgađanja, ali uvijek najkasnije u roku od 30 dana od dostave. Subjekt osobnih podataka također ima pravo podnijeti žalbu Agenciji za zaštitu osobnih podataka.

  8. Alternativno rješavanje sporova
    1. U slučaju spora između prodavateljem i kupcem - potrošačem koji proizlazi iz kupoprodajnog ugovora ili ugovora o pružanju usluga, a koji se ne riješi međusobnim dogovorom, potrošač može podnijeti prijedlog za alternativno rješenje takvog spora s imenovanim subjektom za alternativno rješavanje potrošačkih sporova; popis tijela dostupan je ovdje: https://www.szp.hr/sve-potrosacke-teme-na-jednom-mjestu/alternativno-rjesavanje-potrosackih-sporova-arps/37. Potrošač može koristiti i online platformu za rješavanje sporova koju je postavila Europska komisija na adresi https://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Ovi uvjeti su važeće i na snazi od 25.5.2018.